Značka Odkolek začala psát svoji historii už v roce 1850. Od té doby prošlo její logo mnohými změnami, které odrážely dobové trendy, zejména typografické. V návaznosti na novou strategii rozvoje značek byla odsouhlasena úprava loga, která znamená návrat k samotným kořenům věhlasné obchodní značky Odkolek.
Proč se součástí loga stal letopočet založení 1850?
Bohatá historie patří vždy k tomu nejhodnotnějšímu, čím firma, organizace nebo sportovní či kulturní podnik disponují. My máme slavnou značku, která se narodila už v roce 1850 a dokázala vyrůst v jednu z nejstarších a nejznámějších českých značek. A to chceme akcentovat, komunikovat opravdu nahlas. Je to hodnota, kterou nám ostatní mohou jen závidět, ta se koupit nedá.
Nové logo oproti tomu posledně používanému už nepoužívá zkratku jména zakladatele firmy Františka Serafína Odkolka.
Důvodem je, že značka Odkolek se stává hlavní firemní obchodní značkou, která bude reprezentovat širokou škálu výrobků – od ručně vyráběných tradičních až po ty nejmodernější. A tam už by hodně tradicionalistická podoba s iniciálami úplně nefungovala. Značka Odkolek by měla být jasně čitelná, jednoduchá. Proto zkratka Fr. i obě linky z loga zmizely. V dávné minulosti se firma jmenovala Odkolek, dlouhé roky se používal i název Fr. Odkolek. My jsme nyní zvolili jednoduchou, údernou podobu loga, která se používala na začátku minulého století v dobách, kdy firma vybudovala hustou síť prodejen Odkolek a typografie nového loga se používala nejčastěji.
Z historického fontu písma, použitého na obchodech i dobovém logu, vychází aktuálně použitý styl, který je dobře čitelný i na dálku. Také dolní linka je inspirovaná historickou podobou loga a navíc k názvu vhodně připojuje informaci o roku vzniku značky.
Odkolek je totiž dnes více spojován s první průmyslovou pekárnou v Praze ve Vysočanech, kde působila firma František Odkolek a.s., parní mlýn a továrna na chléb, od roku 1912 a kde firma zažila největší rozmach. My ale toto vnímání chceme vrátit až k samotným kořenům, na pražskou Kampu nedaleko Karlova mostu, a spotřebitelům připomínat celou bohatou historii značky Odkolek
Nové logo Odkolek nepřináší ve své podobě žádnou revoluční změnu, logicky striktně navazuje na předchozí. Svým obsahem a pozicí mezi našimi značkami ale nabývá významně na velikosti a stává se hlavní značkou celé skupiny United Bakeries.
Nový vizuální styl
Na změnu loga navazuje nový celkový vizuální styl, především nové obaly a jejich postupná výměna. Nové obaly propojují tradiční logo a dobové fotografie s moderní typografií a barvami jednotlivých řad výrobků a zajišťují dobrou viditelnost a odlišení v regálech. Vybírali jsme barvy ne zcela tradičně používané většinou konkurentů, hledali jsme barvy atraktivní, moderní a tvořící jasný originální barevný kód, který by se měl pro značku Odkolek stát typický.